Osmijeh
Leonardo da Vinci je osmijeh na portretu Mona Lise slikao čitavih dvanaest godina.
Leonardo da Vinci je osmijeh na portretu Mona Lise slikao čitavih dvanaest godina. Tako je to sa osmijehom. Koliko uložimo u njega toliko stvarno i vrijedi. Postoji kiseli i bljutavi osmijeh. To je najgori osmijeh za vidjeti a najlakši za primjetiti, jer to se i želi – pokazati gađenje ili ironiju. Neke druge vrste osmijeha je teško odgonetnuti, jer ne znamo kakva emocija stoji iza njega, možda krajnja lukavština ili podsmijeh.
Usiljeni osmijeh zamara i onog koji se na taj način smije i okolinu takvog smijača. To je osmijeh čisto zbog reda i opšte ljubaznosti. Svi često nosimo takav uvježbani osmijeh – znamo da je to to, ali prihvatamo kao nešto normalno i znak pristojnosti.
Osmijeh onog koji voli je najljepši pred pojavom drage osobe. On se pred zidom nemogućnosti može pretvoriti u svoju suprotnost i da na lice kao na zid nabaci malter, iza kojeg se krije osmijeh, te pokazuje samo čistu i krutu ozbiljnost. Kada se neko ne može smijati zbog ljubavi, može zbog tuge i onoga što nadvladava srce. Tačno je da se tužni ljudi najljepše i najiskrenije smiju zbog stepena njihovih srdašaca na koji su došli kroz čistu ljubav.
Nedefinisan osmijeh kao na portetu Mona Lise odražava autora i njegov splet emocija, koje su kroz dvanaest dugih godina iscrtale i oblikovale najzagonetniji smiješak u historiji slikarstva i likovne umjetnosti.
Slično je sa ljudima kao i sa portretom – godine i prošlost formiraju smiješak, koji često govori sve a ponekad gotovo ništa.
Koja je vaša reakcija?